27 Şubat 2014 Perşembe

Annenin Kurtarıcısı Sling

Hamile iken kangurulara bakmış ama hangisini alacağıma karar veremediğimden alamamıştım. İyi ki de böyle olmuş. T. ile ilk seyahatimize çıkacağımız sıra hummalı bir şekilde taşıyıcı arayışına giriştim. Doğumdan itibaren yatay taşıma imkanı da sunan bir model üzerine araştırmalar yaparken Mei Tai model slingler ile tanıştım. Wrap sling, ring sling, ergonomik kangurular derken pek çok modelin artısını eksisini değerlendirdikten sonra wrap slingte karar kıldım.

Neden wrap sling? Wrap slingi tercih ettim çünkü T. o sırada henüz 40-45 günlüktü. Onun doğal duruş şekline en uygun bacaklarını M şeklinde tutabileceği anne uyumlu model olarak gördüm ve Türkiye'de mağaza satışını bulamayıp online sipariş verdim.

İlk geldiğinde sling bana, ben slinge baktım. Evirdim, çevirdim T'ye baktım. Yok imkansız, ben bunu nasıl bağlayacağım? Bir de içinden çocuk düşmeyecek! Videolarda ne kolaydı hop ordan at, buradan tut, bagla cuk diye bebeği içine yerleştir. Gerçek hiç öyle değildi. 

Şemalara göre bağlamaya çalıştım. T.'yi içine koyduğumda bastı çığlığı. İçine koydum derken annem bir yerden tutuyor eşim başka yerden aman T. düşmesin, sıkışmasın hepimiz kan ter içindeyiz. Başarısız bir kaç denemeden sonra pes ettim ve o geceyi T. emzirme seanslarım dışında internette video seyrederek bağlama çalışmaları yaparak geçirdim. Ertesi gün yine aynı fiyasko T. çığlığı basar ve annenin morali bozulur ):

Seyahatte gidip geldik. Ara ara denemeler yaptık. Bazı zamanlar içinde mutlu mesut gülücükler atarken, bazı zamanlar çığlık çığlığa idi. Slingte uyuduğu bile oldu. 

Wrap slingi bağladım. İlişkilendirme yöntemine başvurdum. Bir yerlerde duymuş ya da okumuştum, sling bağlayıp dışarı çıkarsam, T. her sling bağlamamda çıkarı çıkacağını bildiğinden slinge rahatlıkla yerleştirebilecektim. T. ile evde yanlız olduğumuz bir gün onu hazırladım ve 'Tatlımmmmm, şimdi anne ve T. parkta yürüyüşe çıkacak.' deyip onu tek başıma slinge tamda videodaki profesyonel anneler gibi içine yerleştirip dışarı çıktık. İlk çıkışımızda çok uzaklaşmadık, yakınımızdaki koruda bir iki tur atıp, evin çevresinde dolaştık. İlk kez anne oğul tek başımıza tek olarak dolaştık. Oda bende çok keyif aldık. Tekrar özgürlüğümü kazanmıştım ve çoook mutlu idim.

Puset ile İstanbul'da dışarı çıkmak o kadarda kolay değil. Koca puseti istasyonun girişinde rampa olmadığı için kucaklayıp çıkartmıştım. İlk 6 ay 1 yıl kullanılan pusetler ciddi ağırdır ve dışarı çıktığınızda buna benzer olaylar yaşamanız çok doğal.

Biz wrap sling ile İstanbul'un bir ucundan diğer ucuna gittik. Hatta yurtiçi, yurtdışı seyahatlermizde kullandık. Oğlumda ben de sling bağımlısı olduk. O çevresini rahatca seyrediyor istediği bir şeye rahatlıkla uzanıyordu ve bunu annesinin nefesini sıcaklığını hissederek yapıyordu. Ben inanılmaz huzurlu idim, onun kokusu ve sıcaklığını hissediyordum ve onunla sohbet (genellikle monolog şeklinde habire ben konuşup anlatıp onun dinlemesine dayalı) ediyordum. 

Evden çıkarken kıyafetlerimi giydikten sonra mutlaka wrap slingi bağlıyordum. Pusetle gezerken bile T. huysuzlandığında, uykusu geldiğinde ya da kucağıma gelmek istediği zaman hemen hoop slinge yerleştiriyordum.

Anne olacak yakınlarıma aldığım ilk hediye wrap sling ve gördüğüm tüm annelere tavsiyem kesinlikle bir wrap sling ya da ergonomik kanguru edinin. Yaşasın özgürlük diyeceksiniz (;

Sling ile maceralarımızı paylaşacağım.

Sevgiler,

TT


Wrap sling ile ilgili bilgiler için: 
Benim wrap sling tanıyıp ve 'evet bu ben bunu istiyorummmmm' dedirten 
http://jeportemonbebe.com/en/

Bebek taşıma metotları ve aralarındaki farklılıkları kıyaslayıp, bağlama şekillerini detaylı anlatan Sevgili Charlotte Codron'a ait  http://keyiflibebek.com/heybebe-babywearing/












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder